Història del comerç | Ari Gardiazabal (Yellowkorner)
Yellowkorner és la mostra de què un treball de fi de carrera pot tenir futur. YellowKorner va ser creat el 2006 per dos amics, Alexandre de Metz i Paul-Antoine Briat, apassionats de la fotografia d’ençà que tenen ús de raó. De la unió d’aquestes dues passions sorgí la idea i ambició de fer accessible a tothom la fotografia artística. Així nasqué YellowKorner, el primer editor de fotografies artístiques. El concepte es basa en una equació molt simple: en lloc d’oferir 10 impressions a 5000 euros, YellowKorner n’edita 1000 a 50 euros. Així, s’incrementa el número d’exemplar, però mantenint alhora la qualitat tant pel que fa a les impressions, els acabats i la selecció dels fotògrafs.
Aquí, hi podeu trobar tan artistes contemporanis joves com fotògrafs cèlebres (Eugène Atget, Man Ray, Jean Dieuzaide, Slim Aarons, Matthieu Ricard, Yann Arthus-Bertrand…) i fins i tot fotògrafs d’època (Kusakabe Kimbei, Nadar, Gimpel…). Totes les fotografies són impressions analògiques realitzades pel laboratori professional Zeinberg. Les edicions es numeren i s’acompanyen sempre d’un certificat d’autenticitat. Totes les fotografies estan disponible en un o diversos formats –Clàssic, Colorful, Gran Format, Format Giant, Collector o Exception– i cada format té una limitació particular –5000, 999, 500, 200, 100 o 50 exemplars–.
Qui és Axel Serrat
Nascut a Barcelona, fill de català i beninesa, Axel Serrat va ser un professional del longboard i a partir d’això va començar a fer fotos, configurant el projecte Sinergias. És un projecte personal de fotografia analògica que pretén crear noves realitats a partir de conceptes oposats, connexos i/o contrastats. Amb narratives que evidencien la contradicció i la dualitat del món modern.
En ple auge de l’ús de la IA i programes d’edició que modifiquen la realitat d’una manera artificial, aquest projecte es postula com una intenció de reconnectar amb allò artesanal a través d’un procés manual. Les fotografies són el resultat de la planificació i de l’atzar, tot i que, ocasionalment, neixen de la convergència d’aquestes dues.
Fruit d’una interacció positiva entre les dues imatges, on s’aconsegueix un efecte estètic i narratiu que va més enllà de la simple combinació d’imatges, imatges que es potencien mútuament per crear una narrativa visual nova i poderosa.
Axel Serrat
El hacedor de nubes
Fotografia analògica de doble exposició muntada sobre Dibond amb metacrilat protector
2023
50x70cm