Història del comerç
Web
A Rosanna de la Riva la joieria artesanal de Barcelona té un estil propi.
Un estil que combina experiència i tradició familiar amb el disseny innovador de Barcelona, tan característic de la Ciutat Comtal. La nostra tradició familiar al sector es remunta a l’any 1898. El fet que els apassioni tant la seva feina i la seva fixació per la millora ens ha empès a una constant adaptació i creixement. Això es tradueix en la configuració actual del negoci i l’existència de quatre botigues pròpies a Barcelona (dues botigues al Gòtic, una botiga al Barri del Born i una botiga a l’Eixample).
Rosanna de la Riva sempre busca la satisfacció del client en tots els aspectes. Per això ofereixen un servei durant la venda i postvenda de qualitat per donar resposta a qualsevol incidència o dubte que pugui sorgir sobre els enviaments, els productes, materials, etc.
La seva forma d’entendre els temps presents i la nostra visió de futur, ha fet comprometre’ns amb la sostenibilitat, com en el cas dels enviaments i al packaging, que són 100% lliures de plàstic.
Al taller cada peça s’elabora individualment de manera artesanal amb tota l’experiència que avala la nostra marca.
Creen col·leccions de bijuteria amb materials que provenen de diferents països d’Europa, materials xde qualitat i antial·lèrgics. Coneixen els materials en profunditat, per la qual cosa sempre trobem la millor manera de fer-los servir perquè el resultat de la joia sigui el més òptim. A través dels anys han aconseguit que la nostra joieria artesanal de Barcelona tingui una gran acceptació tant a nivell local com amb el públic estranger.
Qui és Jacint Todó?
Web
Neix a Barcelona el 10 de juliol de 1951. En acabar el batxillerat decideix dedicar-se a la pintura i passa breument per l’escola Massana i l’escola Eina. Es considera autodidacta.
L’any 1970, va exposar per primera vegada al Col·legi d’Arquitectes de Catalunya i Balears, on va ser sel·leccionat per al IX Premi Internacional de Dibuix Joan Miró. Des de llavors, ha exposat una vintena de vegades, tant en exhibicions individuals com en col·lectives. Ha fet diversos murals i també obra gràfica. L’any 1997 va entrar en contacte amb l’estudi d’arquitectura Enric Miralles i Benedetta Tagliabue amb qui col·labora en projectes d’edificis públics i obres per la via pública. Per exemple, va col·laborar en el disseny de la font del bacallà situada a la part posterior del mercat de Santa Caterina de Barcelona i les parets amb ceràmica de les escales que baixen a l’aparcament. Una altra col·laboració important va ser el projecte de l’ampliació de l’escola d’arquitectura de Venècia, on Todó va dissenyar un mural per la façana sud de l’edifici que finalment no es va construir. Va fer també una exposició amb Benedetta Tagliabue el 2012 a Roma. Va ser exposada per la Real Acadèmia d’Espanya a Roma i amb col·laboració amb l’Institut Ramon Llull, amb el títol de Capriccio Romano.
En una primera etapa, l’obra de Todó és hereva de Brossa i de Tàpies, amb una sòlida tècnica minimalista, combinant pintura i sanguina, Todó construeix escenaris i personatges propis, d’un món mític i oníric. Tanmateix, en l’exposició del 2009 a la Sala Llibertat de Barcelona, va fer un gir radical, deixant al darrere una llarga etapa minimalista d’inspiració zen, per passar a una realització del tot figurativa.
Algunes de les seves obres pertanyen a col·leccions institucionals com el Fons d’art contemporani del Consell de Mallorca o el fons del Banc de Sabadell.
Jacint Todó
Distreta llum en l’encís del buit a vessar
2023
Collage i tècnica mixta sobre paper Arches
80 x 60 cm